CZERWIEC- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

TEMATYKA TYGODNIOWA:

I. DZIEŃ DZIECKA (03.06.-07.06.2024r.)

II. JAK POWSTAJE…? (10.06.- 14.06.2024r.)

III. SMAKI I ZAPACHY LATA (17.06.-21.06.2024r.)

IV. WAKACYJNE PRZYGODY (24.06.-28.06.2024r.)

 

Tydzień 1. Dzień Dziecka

  • dzieci poznają znaczenie słowa przyjaciel;
  • zapoznają się z tematyką praw i obowiązków dzieci;
  • rozwijają umiejętność budowania wypowiedzi;
  • doskonalą umiejętność przeprowadzania analizy sylabowej;
  • doskonalą percepcję wzrokową;
  • rozwijają umiejętności plastyczne;
  • doskonalą umiejętność współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie ustalonych zasad;
  • pełnią rolę gospodarza podczas uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty;

Tydzień 2. Jak powstaje…?

  • dzieci poznają etapy robienia zakupów;
  • kształtują wiedzę na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem;
  • wzbogacają wiedzę dotyczącą rodzajów zawodów;
  • wzbogacają słownik czynny;
  • doskonalą umiejętności matematyczne i grafomotoryczne;
  • uczą się wyrażania szacunku wobec innych ludzi, ich pracy;
  • poznają nazwy instrumentów i sposoby wydobywania z nich dźwięków;
  • kształtują aktywność badawczą;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej;

Tydzień 3. Smaki i zapachy lata

  • dzieci poznają miejsca wakacyjnego wypoczynku;
  • poznają znaczenie słowa sztuka;
  • pobudzają wyobraźni w kontakcie ze sztuką;
  • doskonalą umiejętność odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi;
  • poznają zjawisko przyrodnicze: tęcza;
  • kształtują umiejętność dostrzegania emocjonalnej wartości przyrody;
  • rozwijają umiejętność kulturalnego komunikowania się;

Tydzień 4. Wakacyjne przygody

  • dzieci utrwalają wiedzę na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia;
  • kształtują umiejętność oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji;
  • doskonalą znajomość i umiejętność bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa;
  • poszerzają wiedzę na temat gór w Polsce;
  • poszerzają i utrwalają wiedzę na temat zasad bezpiecznego wypoczynku nad morzem;
  • rozwijają znajomość figur geometrycznych;
  • rozwijają logiczne myślenie; 
  • rozwijają sprawność fizyczną;

W tym miesiącu nauczymy się piosenki pt. „Poziomkowe lody”

(sł. i muz. K. Bożek- Gowik)

1Lo- lo- lo- lo- lo- lo lody

po- po- po- po poziomkowe.

Lu- lu- lu- lu  lubię lizać,

choć gardełko nie jest zdrowe. 

Ref.: Mama mówi: nie, tata mówi: nie!

A ja lody poziomkowe lizać chcę!

Mama mówi: nie, tata mówi: nie!

A ja lody poziomkowe chcę!

2. Mama boi się o dzieci,

chce, by zawsze były zdrowe.

Ale przecież czasem trzeba

zjadać lody poziomkowe. 

Ref.: Mama mówi: nie, tata…

3. Lody trzeba jeść powoli,

aby gardło nie bolało.

Mama trochę zjeść pozwoli,

lecz mi więcej by się chciało.

Ref.: Mama mówi: nie, tata…

 

Nauczymy się też wierszyka pt. „Lato” autorstwa B. Formy

Lato

Wczesnym rankiem po cichutku

lato przyszło pomalutku.

Ciepłe dzionki zamówiło,

świeżą zieleń rozrzuciło.

Lato, lato zostań z nami,

pokryj wkoło świat kwiatami.

Poproś słonko, by przybyło,

mocno wszystkim zaświeciło. 

By nam ziemię ogrzewało,

swe promyki przesyłało.