LISTOPAD 2021- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE.
LISTOPAD
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I. PADA DESZCZ. (02.-05.11.2021)
II. DBAMY O ZDROWIE. (08.-12.11.2021)
III. DOMOWI ULUBIEŃCY. (15-19.11.2021)
IV. URZĄDZENIA W MOIM DOMU. (22-26.11.2021)
I. Tydzień:
– Słuchamy różnych odgłosów przyrody, rozpoznajemy je.
– Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne, np. padający deszcz.
– Liczymy palce, przedmioty itp.
– Powtarzamy krótkie rymowanki.
– Wypowiadamy się prostymi zdaniami.
– Słuchamy wierszy, opowiadań; odpowiadamy na pytania dotyczące utworu literackiego.
– Rozpoznajemy i nazywamy kolory: żółty, zielony, niebieski, czerwony.
– Rozwijamy sprawność całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych).
– Przebywamy na świeżym powietrzu- uczestniczymy w spacerach, zabawach.
– Ubieramy się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.
II. Tydzień:
– Wyrabiamy nawyki zdrowotne przy każdej nadarzającej się sytuacji – myjemy ręce po skorzystaniu z toalety, korzystamy z chusteczek higienicznych w razie potrzeby itp.
– Wskazujemy części ciała i nazywamy je; korzystamy z własnych zmysłów.
– Rozmawiamy na temat profilaktyki stomatologicznej podczas prezentacji zdjęć gabinetu stomatologicznego; niwelujemy obawy przed wizytą w przychodni.
– Kształtujemy umiejętność myślenia przyczynowo- skutkowego z wykorzystaniem historyjki obrazkowej.
– Nabywamy koordynację wzrokowo- ruchową, np. powtarzając proste ruchy innej osoby w czasie zabawy.
– Przebywamy na świeżym powietrzu (w miarę możliwości), uczestnicząc w zabawach i spacerach.
– Reagujemy określonym ruchem na wysokie dźwięki i niskie dźwięki.
– Rytmicznie poruszamy się przy muzyce.
– Rozwijamy umiejętność logicznego myślenia podczas prób rozwiązywania prostych zagadek słowno- obrazkowych.
III. Tydzień:
– Wiemy, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania; jesteśmy w stosunku do nich troskliwi.
– Grzecznie zwracamy się do dzieci i dorosłych.
– Naśladujemy ruchy, gesty, głosy ludzi, zwierząt.
– Obserwujemy środowisko przyrodnicze; zwracamy uwagę na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
– Uczestniczymy w zabawach- rozwiązujemy proste zagadki.
– Składamy pocięte obrazki w całość według podanego wzoru.
– Doskonalimy umiejętność liczenia.
– Wskazujemy ilustrację odpowiadającą fragmentowi wysłuchanego opowiadania.
– Rytmicznie poruszamy się przy muzyce.
– Ćwiczymy nasze umiejętności manualne rysując, malując farbami, lepiąc z plasteliny lub innej masy plastycznej.
IV. Tydzień:
– Poznajemy wybrane urządzenia gospodarstwa domowego.
– Rozpoznajemy wybrane urządzenia elektryczne po dźwiękach, jakie wydają.
– Uczestniczymy w zabawach naśladowczych, konstrukcyjnych.
– Nabywamy koordynację ruchową.
– Poznajemy własne możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
– Współdecydujemy o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.
– Ćwiczymy się w samodzielności podczas rozbierania i ubierania, korzystania z toalety, spożywania posiłków itp.
– Uważnie słuchamy rozmówcy; reagujemy na polecenia, sygnalizujemy paniom złe samopoczucie.
– Śpiewamy piosenki razem z osobą dorosłą.