LUTY- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

TEMATYKA TYGODNIOWA:

I. FERIE ZIMOWE (29.01.- 09.02.2024)

II. WSZYSTKO JEST MUZYKĄ (12.02.- 16.02.2024)

III. POD ZIEMIĄ, POD WODĄ (19.02.-23.02.2024)

IV. W KOSMOSIE (26.02.-01.03.2024)

Tydzień 1- Ferie zimowe

Tydzień 2- Wszystko jest muzyką

  • dzieci poznają źródła pochodzenia różnych dźwięków;
  • rozwijają percepcję słuchową;
  • kształtują wrażliwość na dźwięki i muzykę;
  • poznają pojęcia: dyrygent, orkiestra, batuta;
  • poznają i utrwalają znajomość nazw instrumentów;
  • doskonalą umiejętność układania i kontunuowania rytmów;
  • zgodnie współpracują w parach;
  • kształtują umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką;
  • rozwijają kreatywność podczas tworzenia prac plastycznych inspirowanych muzyką;

Tydzień 3- Pod ziemią, pod wodą

  • dzieci poznają wieloznaczność słowa skarb;
  • doskonalą umiejętność wyrażania słowami myśli i uczuć;
  • poznają pojęcia określające zbiorniki wodne (staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, potok);
  • poznają znaczenie słowa kopalnia;
  • poznają pojęcia wulkan, lawa;
  • rozwijają ciekawość poznawczą poprzez aktywne uczestnictwo w eksperymentach;
  • doskonalą umiejętność przeliczania, porównywania;
  • doskonalą motorykę małą;
  • uczestniczą w zabawach integrujących grupę;

Tydzień 4- W kosmosie

  • dzieci poszerzają wiedzę na temat Ziemi, kosmosu, następstwa czasu;
  • kształtują umiejętność przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych;
  • kształtują umiejętność porównywania liczebności zbiorów;
  • ćwiczą umiejętność określania kierunków w przestrzeni;
  • rozwijają kreatywność i wyobraźnię;
  • doskonalą umiejętność pracy w zespole i zgodnej komunikacji;

W tym miesiącu nauczymy się piosenki:

„Wszystko gra!”

(sł. M. Przewoźniak, muz. J. Ostrowski)

1. Słowik tysiąc zna piosenek,

dzięcioł stuka jak w bębenek.

Dzwon na wieży liczy czas.

Dźwięki słyszy każdy z nas.

Ref.: Wróbel- ćwir!

A wrona- kra!

Wszystko gra!

Wszystko gra! /x2

2. O patelnię łyżka dzwoni.

Trąbi w trąby stado słoni.

A kot bury popis dał.

Bo na dachu zrobił: miaauuu!

Ref.: Wróbel- ćwir!…

3. Ta melodia jest jak z baśni.

Ta- spokojna. Hej, nie zaśnij!

A ta jakoś strasznie brzmi.

Czy ktoś rękę poda mi?

Ref.: Wróbel- ćwir!…

 

Nauczymy się również wierszyka pt. „Śnieżne harce”

Jeden, drugi kciuk malutki

– tańczą w śniegu krasnoludki!

Teraz palce wskazujące

– podskakują dwa zające!

Są środkowe palce dwa

-już nasz karmnik daszek ma!

I serdeczne są paluszki

– dziobią ziarna jemiołuszki.

Są gotowe małe palce

na zimowe, śnieżne harce.