MARZEC 2022- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I. CHCIAŁBYM BYĆ MUZYKIEM. (28.02.-04.03.2022)
II. BAWIMY SIĘ W TEATR. (07.-11.03.2022)
III. CHCIAŁBYM ZOSTAĆ SPORTOWCEM. (14.-18.03.2022)
IV. WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT. (21.-25.03.2022)
V. CHCIAŁBYM BYĆ KOSMONAUTĄ. (28.03.-01.04.2022)
I. Tydzień:
– Uważnie słuchamy opowiadania i wypowiadamy się na jego temat.
– Prawidłowo artykułujemy samogłoski w zabawie artykulacyjnej.
– Poznajemy nazwy i brzmienie wybranych instrumentów muzycznych.
– Łączymy umiejętność słuchania muzyki z ekspresją ruchową.
– Rozwijamy sprawności manualne w trakcie wykonania prostego instrumentu perkusyjnego- bębenka.
– Bawimy się w orkiestrę grając na instrumentach perkusyjnych do melodii.
II. Tydzień:
– Wiemy, co to jest teatr, stosujemy słowa związane z teatrem, poszerzamy wiedzę na jego temat.
– Współorganizujemy kącik teatralny w sali, bawimy się zgromadzonymi tam rekwizytami i lalkami.
– Zapoznajemy się z teatrzykiem cieni, manipulujemy sylwetami postaci.
– Rozpoznajemy i nazywamy emocje, przedstawiamy je za pomocą miny, gestów, ruchu.
– Poruszamy się rytmicznie przy muzyce.
– Chętnie bawimy się w teatr- w zabawach dowolnych i zorganizowanych.
III. Tydzień:
– Poznajemy niektóre dyscypliny sportowe.
– Rozwijamy mowę wypowiadając się na temat gimnastyki.
– Doskonalimy sprawność manualną podczas rysowania na zadany temat.
– Ćwiczymy umiejętność klasyfikowania przedmiotów w trakcie segregowania piłek według wielkości.
– Ilustrujemy piosenki ruchem.
– Uczestniczymy w zabawach ruchowych w ogrodzie przedszkolnym.
IV. Tydzień:
– Powitamy Pierwszy Dzień Wiosny spacerem z marzanną nad rzekę Pszczynkę.
– Poznajemy oznaki wiosny.
– Dostrzegamy zmienność marcowej pogody.
– Wskazujemy kolejne obrazki słuchanej historyjki.
– Rozwijamy umiejętność wyrażania muzyki ruchem.
– Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. powracające pierwsze ptaki, pojawiające się pierwsze kwiaty.
V. Tydzień:
– Rozwijamy mowę wypowiadając się na temat treści opowiadania „Jak nasza mama zreperowała księżyc” J. Papuzińskiej.
– Wyrażamy swoje pomysły w ekspresji plastycznej malując wymyślonego kosmitę.
– Zapoznajemy się ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy.
– Bawimy się do opowieści ruchowej „Wyprawa w kosmos”
– Kolorujemy rysunek księżyca, nazywamy kolory użytych kredek.
– Segregujemy papierowe gwiazdki według wielkości.