KWIECIEŃ
Podczas kwietniowych zajęć dzieci rozpoznawały dźwięki wody, poznały sposoby na jej oszczędzanie i uczestniczyły w doświadczeniu „deszczowa chmura”. Dowiedziały się czego roślina potrzebuje do życia, a następnie wyposażone w odpowiednią wiedzę, przystąpiły do zakładania własnych wiosennych hodowli. Przedszkolaki siały owies wielkanocny, rzeżuchę i kwiaty – mieszankę balkonową, a także sadziły cebule. W ten sposób dzieci poszerzyły swoją wiedzę na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin oraz ich pielęgnacji. Uczyły się także odpowiedzialności, dbając o rośliny, dowiedziały się, jak ważne jest regularne podlewanie i troska o rośliny. Dzieci dowiedziały się również czym jest recykling. Wspólnie z Ekopingwinkiem uczyły się segregować śmieci, aby w efekcie powstały nowe zabawki dla dzieci. Przedszkolaki nauczyły się piosenki, która z pewnością utrwali ich wiedzę na temat prawidłowego sortowania odpadów.
MARZEC
Podczas marcowych zajęć dzieci utrwaliły swoją wiedzę o powietrzu. Wysłuchały opowiadania o „Chorym domku” i dowiedziały się, czym można palić w piecu. Przeprowadzone doświadczenia pokazały przedszkolakom, że „SMOG jest naprawdę groźny jak SMOK”. W marcu przypada Światowy Dzień Wody, wobec tego podczas naszych zajęć poruszaliśmy tematykę znaczenia wody dla ludzi, roślin i zwierząt. Dzieci rozpoznawały dźwięki wody, wzbogaciły swoją wiedzę na temat obiegu wody w przyrodzie, grały w ekologiczną grę planszową o wodzie oraz rozwiązywały interaktywne zadania na tablicy multimedialnej. Zastanawiały się również w jaki sposób można oczyścić brudną wodę i próbowały stworzyć własny filtr. Podejmowane działania miały na celu wdrażanie dzieci do nawyku oszczędzania wody oraz kształtowanie u nich postawy strażnika przyrody w dbaniu o wodę, w myśl hasła: „Woda daje życie, więc ją szanuj należycie. Chroń przyrodę, dbając o wodę”.
LUTY
Podczas lutowych zajęć z zakresu kształtowania postaw proekologicznych, dzieci poznały wybrane problemy ekologiczne współczesnego świata. Zostały zapoznane z pojęciem oszczędzania i ekonawykami, o których warto pamiętać na co dzień. Wspólnie z niedźwiedziem polarnym odwiedziliśmy okolice bieguna północnego, co stanowiło wprowadzenie do tematyki klimatu, jego zmian oraz efektu cieplarnianego. Dzieci uczestniczyły również w zimowych zabawach badawczych. Z kolei ostatnie zajęcia były skupione wokół tematyki powietrza i jego zanieczyszczeń. Dzieci dowiedziały się czym jest smog i jak powstaje.
STYCZEŃ
W ramach styczniowych zajęć z zakresu kształtowania postaw proekologicznych, dzieci z grupy starszej dowiedziały się, czym zajmuje się nauka, jaką jest ekologia i wykonały plakat poświęcony tej tematyce. Zastanawialiśmy się również, jakimi cechami powinien odznaczać się prawdziwy przyjaciel przyrody. Z kolei dzieci z grupy młodszej wysłuchały opowiadania pt. „Ekoekspert” i wykonały plakat pt. „Dbamy o naszą planetę”. Przedszkolaki zostały wprowadzone również w tematykę związaną z prawidłowym postępowaniem z odpadami komunalnymi.