STYCZEŃ 2022- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
STYCZEŃ
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE. (03.-07.01.2022)
II. ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI. (10.-14.01.2022)
III. BABCIA I DZIADEK. (17.-21.01.2022)
IV. JESTEŚMY SAMODZIELNI W KUCHNI. (24.-28.01.2022)
I. Tydzień:
– Wypowiadamy się, jak pomóc ptakom w zimie.
– Wiemy, co to jest karmnik.
– Wiemy, że leśnik pomaga zwierzętom w zimie.
– Wykonujemy obrazek karmnika z nasionami.
– Określamy nastrój melodii piosenki.
– Reagujemy odpowiednim ruchem na muzykę o różnym natężeniu.
– Rozpoznajemy i nazywamy wróbla.
– Wykonujemy ptaka z kół techniką origami.
– Wiemy, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania; uczymy się opiekuńczości względem nich.
– Bawimy się na śniegu, na świeżym powietrzu.
II. Tydzień:
– Nazywamy sprzęt zimowy, wiemy do jakich aktywności służy.
– Recytujemy wiersz I. Salach pt. „Śnieg”, wspólnie z całą grupą i indywidualnie.
– Rysujemy obrazek białą kredą na granatowym tle.
– Składamy w całość obrazek pocięty na części.
– Wykonujemy sylwetę bałwanka z gotowych elementów.
– Rozpoznajemy piosenki po melodiach nuconych przez nauczyciela.
– Dostrzegamy piękno zimowej przyrody, sprawia nam to satysfakcję estetyczną.
– Wspólnie lepimy bałwana, chodzimy po śladach na śniegu.
– Ćwiczymy samodzielne ubieranie i rozbieranie podczas wyjść na spacery i na podwórko.
III. Tydzień:
– Dzielimy się informacjami na temat swoich babć i dziadków (imiona, ulubione zajęcia).
– Przygotowujemy krótki występ dla babć i dziadków z okazji ich święta.
– Wiemy, że należy pomagać starszym osobom.
– Recytujemy wiersz I. Salach pt. „Życzenia” oraz śpiewamy piosenkę „Babcia i dziadek”.
– Realizujemy proste tematy rytmiczne z wykorzystaniem bębenka.
– Reagujemy odpowiednim ruchem na dźwięki: wysokie, niskie, długie, krótkie.
– Wykonujemy laurkę dla babci i dziadka.
IV. Tydzień:
– Wyjaśniamy, na czym polega praca kucharki.
– Rozpoznajemy i nazywamy przedmioty z kuchni, określamy ich zastosowanie.
– Segregujemy łyżki według wielkości.
– Samodzielnie przygotowujemy kanapki z pokrojonych produktów.
– Wiemy, do czego służy łyżka, łyżeczka, widelec; coraz sprawniej posługujemy się sztućcami.
– Dostrzegamy, że emocje przeżywają wszyscy- dorośli i dzieci.
– Współdziałamy z dziećmi w zabawie.
– Lepimy ze śniegu budowle podczas zabaw na świeżym powietrzu.