WRZESIEŃ 2022- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE.
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I. POZNAJMY SIĘ. (05.09.- 09.09.)
II. W NASZYM PRZEDSZKOLU. (12.09.- 16.09.)
III. JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI. (19.09.- 23.09.)
IV. BEZPIECZNI NA DRODZE. (26.09.- 30.09.)
I. TYDZIEŃ: POZNAJMY SIĘ.
- poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat oraz słuchania ze zrozumieniem, nawiązywania relacji rówieśniczych
- utrwalanie nazw części ciała (w tym palców), doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania;
- poznanie miejsc w sali, kształtowanie umiejętności sprzątania po skończonej zabawie
- formułowanie i wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, ćwiczenie uprzejmego zwracania się do innych, integrowanie grupy
- rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki
- utrwalanie znajomości pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy oraz nazw kolorów.
II. TYDZIEŃ: W NASZYM PRZEDSZKOLU.
- rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, rozwijanie do nich szacunku
- poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw
- poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych
- utrwalenie wiedzy o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych
- rozwijanie wyobraźni ruchowej i poczucia „pulsu” w muzyce
III. TYDZIEŃ: JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI.
- poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
- poszerzenie wiedzy o cechach koleżanek i kolegów, rozwijanie sprawności językowej, słuchu fonematycznego oraz umiejętności przeliczania
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie i współdziałania
- rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej
- wypowiadanie się na temat cech wspólnych, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie umiejętności współpracy
IV. TYDZIEŃ: BEZPIECZNI NA DRODZE.
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia oraz uważnego słuchania
- poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, wykorzystanie ich w trakcie spacerów
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych znaków drogowych, doskonalenie umiejętności klasyfikacji oraz nazywania figur geometrycznych
- rozpoznawanie i nazywanie różnych rodzajów pojazdów, rozróżnianie dźwięków z otoczenia
- wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie.
Nauczymy się piosenki pt. „Bo w przedszkolu”
1. Budzik rano woła mnie:
– Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
– Ruszać czas tup, tup.
Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać. / x2
2. – Do przedszkola spiesz się, spiesz,
hau, hau, hau!- prosi pies.
Kotek mruczy: – Ja bym chciał
z tobą iść, miau, miau.
Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani…
Nauczymy się wierszyka pt. „Jesteśmy przedszkolakami”
Rączki czyste mamy, grzecznie się witamy.
Zgodnie się bawimy, z nikim nie kłócimy.
Dorosłych słuchamy, po sobie sprzątamy.
Jesteśmy przedszkolakami, więc ubieramy się sami.