WRZESIEŃ 2022- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I. POZNAJMY SIĘ! (01.09.-09.09.)
II. W NASZYM PRZEDSZKOLU (12.09.-16.09.)
III. JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI (19.09.- 23.09.)
IV. BEZPIECZNI NA DRODZE (26.09.-30.09.)
I. POZNAJMY SIĘ! (01.09.-09.09.)
- dzieci poznają imiona koleżanek i kolegów w grupie;
- poznają zasady funkcjonowania w przedszkolu;
- nawiązują relacje rówieśnicze;
- poznają topografię przedszkola i miejsca w sali;
- poznają zasady obowiązujące w przedszkolu;
- rozwijają słuch muzyczny i pamięć słuchową;
- dbają o integrację zmysłów (wzrok, dotyk);
- rozwijają samodzielność;
- rozwijają umiejętność współpracy;
- II. W NASZYM PRZEDSZKOLU (12.09.-16.09.)
- dzieci poznają osoby pracujące w przedszkolu;
- rozwijają sprawność ruchową;
- poznają nazwy zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw;
- ilustrują ruchem piosenki;
- integrują się z koleżankami i kolegami z grupy;
- rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową i umiejętności konstrukcyjne;
III. JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI (19.09.-23.09.)
- dzieci poznają różne sposoby powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc;
- poznają kolegów i koleżanki z grupy – ich zainteresowania;
- rozwijają umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat;
- rozwijają poczucie przynależności do grupy, szacunku do innych i dbałości o innych;
- ćwiczą, jak prawidłowo używać pojęć: wysoko, nisko, wysocy, niscy;
- rozwijają umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie;
- kształtują umiejętność dostrzegania i określania indywidualnych cech poszczególnych osób;
IV. BEZPIECZNI NA DRODZE (26.09.-30.09.)
- dzieci poznają sposoby bezpiecznego poruszania się po ulicy;
- rozwijają sprawność ruchową;
- kształtują umiejętność logicznego myślenia;
- budują umiejętność zgodnego współdziałania z innymi w zabawie oraz dbałość o inne osoby w grupie;
- poznają podstawowe wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię;
- poznają niektóre znaki drogowe;
- rozwijają umiejętności matematyczne, takie jak klasyfikowanie przedmiotów według danej cechy;
- poznają różne dźwięki z otoczenia;
- kształtują umiejętność wielozmysłowego poznawania różnych materiałów;
- rozwijają sprawność motoryki małej;