Wrzesień 2022 – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
TEMATYKA TYGODNIOWA:
Znowu razem (01.09.–02.09.; 05.09.–09.09.)
Z latawcem w przedszkolu (12.09.–16.09.)
Żegnamy lato (19.09.–23.09.)
Ziemia – nasza planeta (26.09.–30.09.)
Tydzień 1 i 2: ZNOWU RAZEM
- dzieci dzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
- wykonują ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- przedstawiają swoje emocje i uczucia z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- próbują rozpoznać i nazwać wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich
- eksperymentują z rytmem i dźwiękiem, doskonalą percepcję słuchową
- rozwijają umiejętność klasyfikowania przedmiotów według wybranej cechy
- poznają obowiązki dyżurnego
- kształtują poczucie przynależności do grupy rówieśniczej
- poznają zasady obowiązujące w grupie i starają się ich przestrzegać
Tydzień 3: Z LATAWCEM W PRZEDSZKOLU
- dzieci aktywnie słuchają utworów literackich
- starają się określić położenie latawca względem siebie i innych
- próbują odtworzyć schemat rytmiczny
- wzbudzają zainteresowanie zabawami badawczymi
- doskonalą sprawności grafomotoryczne
- starają się odczytać informacje przedstawione symbolicznie
- rozwijają umiejętność prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- nawiązują pozytywne relacje rówieśnicze
- kształtują umiejętność wczuwania się w emocje i uczucia innych osób
Tydzień 4: ŻEGNAMY LATO
- dzieci wskazują zjawiska przyrodnicze związane z odejściem lata
- aktywnie uczestniczą w zabawach rytmiczno–muzycznych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- wzbudzają zainteresowanie literami
- próbują określić położenie kartki papieru względem siebie i innych
- wzbudzają zainteresowanie mapą podczas zabaw
- integrują się członkami grupy podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy
- dostrzegają emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
Tydzień 5: ZIEMIA – NASZA PLANETA
- dzieci poznają sposoby radzenia sobie z zagrożeniami naszej planety
- poszerzają wiadomości n/t naszej planety
- poznają znaczenie słowa „odkrywca”
- stosują liczebniki porządkowe
- czynnie uczestniczą w zabawach badawczych
- uświadamiają sobie potrzebę ruchu i odpoczynku
- doskonalą percepcję wzrokową i słuchową
- wykonują prace plastyczno-techniczne z wykorzystaniem odpadów
- stosują zwroty grzecznościowe
- starają się przestrzegać zasad ujętych w regulaminie przedszkolnego placu zabaw
W tym miesiącu uczymy się piosenki: „Przedszkolaki, to my!”
(słowa i muzyka: Renata Szczypior)
1.Kiedy wchodzimy do przedszkola
pani z uśmiechem wita nas:
Dzień dobry, dzieci! Dzień dobry, pani!
Razem spędzimy miło czas!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale,
tu uczymy się i poznajemy świat,
tu szukamy drogi do krainy marzeń
i z książkami jesteśmy za pan brat!
Tu zabawek bardzo dużo fajnych mamy,
i bawimy się wesoło: ja i ty,
więc z radością wszyscy razem zaśpiewajmy:
– Przedszkolaki to my!
2.Czeka nas tutaj przygód wiele,
miło spędzimy cały dzień.
W przedszkolu nigdy nie bywa nudno,
w domu niech siedzi sobie leń!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…
3.Wszyscy jesteśmy przyjaciółmi,
lubimy razem w piłkę grać.
Chętnie dzielimy się zabawkami,
i potrafimy o nie dbać.
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…
Poznajemy wiersz: „Porządek w naszej sali” autorstwa B. Formy
Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.
Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.
Bo przedszkolak zawsze
o porządek dba,
swoje obowiązki
bardzo dobrze zna.