WRZESIEŃ 2024 – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Categories :

TEMATY KOMPLEKSOWE WRZESIEŃ:

 

I WITAMY PO WAKACJACH (2.09.2024 – 6.09.2024)

II WOKÓŁ NAS (09.09.2024 – 13.09.2024)

III NASZE PASJE, NASZE BZIKI (16.09.2024 – 20.09.2024)

IV JESIEŃ W NASZEJ OKOLICY (23.09.2024 – 27.09.2024)

OCZEKIWANE OSIAGNIĘCIA DZIECKA:

 

I WITAMY PO WAKACJACH (2.09.2024 – 6.09.2024)

  • poznaje emocje towarzyszące w życiu codziennym;
  • rozwija umiejętności uważnego słuchania i pamięci;
  • kształtuje umiejętności reagowania na zadane pytania;
  • nabywa umiejętności współpracy w grupie;
  • nabywa umiejętności odróżniania elementów obrazka;
  • poznaje nazwy: przyroda i kącik przyrodniczy;
  • nabywa uważność słuchania poleceń, obserwacji przebiegu zabaw i dopasowanie swojego postępowania do oczekiwań grupy;

 

II WOKÓŁ NAS (09.09.2024 – 13.09.2024)

  • poznaje zasady grupowe, rozwija umiejętność koncentracji;
  • poznaje pracowników przedszkola, nabywa umiejętność używania zwrotów grzecznościowych;
  • integruje się z grupą i personelem przedszkola;
  • segreguje zabawki, rozróżnia elementy;
  • poznaje łazienkę, kształtuje nawyki mycia rąk po wyjściu z toalety;
  • uczestniczy w działaniach plastycznych, kształtuje umiejętność manipulowania;
  • nabywa śmiałości w zabawie;

 

III NASZE PASJE, NASZE BZIKI (16.09.2024 – 20.09.2024)

  • zapoznaje się ze słowem pasja;
  • nabywa umiejętność rozumienia swoich potrzeb;
  • poszerza zasób słownictwa, kształtuje umiejętność prawidłowego wypowiadania się;
  • nabywa pewność siebie;
  • przelicza elementy;
  • rozwija umiejętność czekania na swoją kolej, kształtuje cierpliwość;
  • zapoznaje się z rasą psa, utrwalanie potrzeby dbania o pupila;
  • pobudza muzyczną inwencję twórczą;

 

IV JESIEŃ W NASZEJ OKOLICY (23.09.2024 – 27.09.2024)

  • poznaje oznaki jesieni;
  • kształtuje wrażliwość na elementy przyrody;
  • nabywa umiejętność szanowania uczuć własnych oraz innych osób;
  • poznaje jesienny owoc: jabłko, rozwija słownictwo czynne, wykorzystuje owoc w zabawie;
  • rozumie pojęcie przejścia dla pieszych- zebra;, nabywa umiejętność odpowiedniego zachowania się na przejściu dla pieszych;
  • poszerza swoją wiedzę na temat jesiennych owoców;
  • zapoznaje się z muzyką klasyczną oraz nabywa umiejętność rytmicznego poruszania się do muzyki;
 
   

                     POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:                           

 

„Do przedszkola idzie maluch”

1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.

2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.

3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop.

 

 

UCZYMY SIĘ  WIERSZYKA:

 

„Łazienkowa zabawa”

Gdy znajdujesz się w łazience

Przygotuj obie ręce

Mydełko czas pompować

Wodą bańki wyczarować

Dobrze rączki spłukać czas

Bo ręczniczek woła nas.