ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – GRUDZIEŃ
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I KULINARNE CIEKAWOSTKI (5.12.2022 – 9.12.2022)
II MAGIA ŚWIĄT/ZEGARY I KALENDARZE(12.12.2022 – 30.12. 2022)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I KULINARNE CIEKAWOSTKI (5.12.2022 – 9.12.2022)
- doskonali umiejętność prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyk sprzątania po posiłku;
- kształtuje umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach;
- kształtuje umiejętność odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowania elementów do określonych jej poziomów;
- wzbogaca wiedzę na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza;
- kształtuje umiejętność czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter;
- kształtuje umiejętność określania, które z wprowadzanych i obserwowanych zmian mają charakter odwracalny, nieodwracalny lub częściowo odwracalny;
- doskonali umiejętność przekładania regularności rytmicznej z jednej reprezentacji na drugą;
- doskonali umiejętność szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”;
- kształtuje pojęcie liczby „sześć”, poznaje cyfrę 6;
- doskonali umiejętność liczenia w szerokim zakresie;
II MAGIA ŚWIĄT/ZEGARY I KALENDARZE (12.12.2022 – 30.12.2022)
- kształtuje umiejętność rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do świat i świętowania;
- kształtuje postawę troski wobec zwierząt;
- kształtuje rozumienie wartości świat, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie;
- kształtuje umiejętność składania życzeń, w tym życzeń w formie wysyłanych kartek;
- wzbogaca wiedzę o polskich tradycjach związanych z obchodami świat Bożego Narodzenia;
- doskonali umiejętność uważnego słuchania utworów literackich;
- doskonali orientację w przestrzeni i na kartce, rozróżnianie strony lewej i prawej;
- kształtuje umiejętność porównywania wielkości przedmiotów oraz dokonywania pomiarów długości;
- kształtuje umiejętność wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świąt Bożego Narodzenia poprzez śpiewanie piosenek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczna i techniczną;
- doskonali umiejętność dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia;
- poznaje sposoby mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarków;