ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE- MARZEC
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I. MAMY RÓŻNE DOMY (10.-07.03.2025r.)
II. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ? (10.-14.03.2025r.)
III. NADCHODZI WIOSNA (17.-21.03.2025r.)
IV. WIOSENNE PORZĄDKI (24.-28.03.2025r.)
Tydzień 1. Mamy różne domy
Dziecko:
- rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe;
- poszerza wiedzę o przyrodzie;
- rozwija sprawność manualną;
- doskonali umiejętność układania rytmów i klasyfikowania elementów według określonej cechy;
- poznaje litery c, C- drukowaną i pisaną;
- ćwiczy percepcję słuchową i wzrokową;
- rozwija sprawność fizyczną;
- utrwala poznane piosenki;
- rozwija poczucie rytmu i tempa;
- doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- doskonali umiejętność rozróżniania kierunków i określania położenia przedmiotów;
- rozwija kreatywność;
Tydzień 2. Kim będę, gdy dorosnę?
Dziecko:
- poszerza wiedzę o różnych zawodach;
- doskonali umiejętność współdziałania w zespole;
- rozwija wyobraźnię przestrzenną;
- poznaje litery j, J- drukowaną i pisaną;
- rozwija percepcję słuchową i wzrokową;
- rozwija koordynację wzrokowo- ruchową;
- uważnie słucha utworów literackich;
- rozwija umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych;
- kształtuje pojęcie liczby 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznaje cyfrę 8;
- rozwija spostrzegawczość;
- przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa;
Tydzień 3. Nadchodzi wiosna
Dziecko:
- rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat;
- rozwija wrażliwość słuchową;
- ćwiczy pamięć;
- poznaje litery r, R- drukowaną i pisaną;
- rozwija słuch fonematyczny;
- posługuje się przyimkami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni;
- przelicza elementy zbiorów;
- rozwija zainteresowania przyrodnicze;
- odczytuje symbole pogodowe;
- rozwija ekspresję twórczą;
- rozwija motorykę dużą;
- rozwija ekspresję plastyczną;
Tydzień 4. Wiosenne porządki
Dziecko:
- poznaje pracę ogrodnika;
- nazywa narzędzia ogrodnicze;
- utrwala budowę roślin;
- rozwija słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę wzrokową;
- ćwiczy motorykę małą;
- poznaje litery g, G- drukowaną i pisaną;
- doskonali orientację na kartce papieru;
- kształtuje pojęcie liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym- poznanie cyfry 9;
- doskonali umiejętność przeliczania, tworzenia zbiorów.
W marcu nauczymy się wierszyka pt. „Pogodowa rymowanka”:
W poniedziałek był lekki mróz,
we wtorek silny wiatr.
W środę grzało słońce,
a w czwartek padał grad.
W piątek była ulewa,
w sobotę nagle śnieżyca,
w niedzielę gęsta mgła.
Pogoda w marcu zachwyca.
Nauczymy się również piosenki pt. „Idzie wiosna”
1. Kiedy idę do przedszkola,
słonko topi śnieg na polach.
Budzi kwiaty, budzi drzewa,
a skowronek w górze śpiewa:
Ref. Idzie Wiosna! La, La, La, La, La!
Idzie Wiosna! La, La, La, La, La!
Idzie Wiosna! La, La, La, La, La!
Żegnaj, Zimo zła! Pa, Pa!
2. Już zakwitły pierwsze kwiatki,
obudziły się niedźwiadki.
Jeż wystawił z norki nosek
i zaśpiewał raźnym głosem:
Ref. Idzie Wiosna! La, la…