LUTY 2024- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
Categories :
TEMATYKA TYGODNIOWA:
II. WSZYSTKO JEST MUZYKĄ. (12-16.02.2024)
III. POD ZIEMIĄ, POD WODĄ. (19-23.02.2024)
IV. W KOSMOSIE. (26.02.- 01.03.2024)
II. TYDZIEŃ: WSZYSTKO JEST MUZYKĄ.
- uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza
- rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
- zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry
- zapoznanie z instrumentami muzycznymi i podziałem ich ze względu na źródło dźwięku, utrwalenie ich nazw
- wprowadzenie litery n, N, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
- poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym
- utrwalenie nazw emocji, min z nimi związanych, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji
- kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
- poszerzanie wiedzy na temat prawidłowego zachowania podczas koncertu
III. TYDZIEŃ: POD ZIEMIĄ, POD WODĄ.
- zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami ziemi
- zachęcanie do odbierania świata wieloma zmysłami
- zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”
- wprowadzenie litery w, W, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
- utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów
- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10
- zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi
IV. TYDZIEŃ: W KOSMOSIE.
- poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”
- zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta)
- poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc)
- wprowadzenie litery p, P, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
- utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt
- poznanie nazw i wyglądu statków kosmicznych oraz ubrań astronautów
- przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów