LUTY 2024- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

Categories :

TEMATYKA TYGODNIOWA:

II. WSZYSTKO JEST MUZYKĄ. (12-16.02.2024)

III. POD ZIEMIĄ, POD WODĄ. (19-23.02.2024)

IV. W KOSMOSIE. (26.02.- 01.03.2024)

 

II. TYDZIEŃ: WSZYSTKO JEST MUZYKĄ.

  • uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza
  • rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
  • zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry
  • zapoznanie z instrumentami muzycznymi i podziałem ich ze względu na źródło dźwięku, utrwalenie ich nazw
  • wprowadzenie litery n, N, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
  • poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym
  • utrwalenie nazw emocji, min z nimi związanych, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji
  • kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
  • poszerzanie wiedzy na temat prawidłowego zachowania podczas koncertu

III. TYDZIEŃ: POD ZIEMIĄ, POD WODĄ.

  • zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami ziemi
  • zachęcanie do odbierania świata wieloma zmysłami
  • zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”
  • wprowadzenie litery w, W, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
  • utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10
  • zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi

IV. TYDZIEŃ: W KOSMOSIE.

  • poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”
  • zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta)
  • poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc)
  • wprowadzenie litery p, P, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
  • utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt
  • poznanie nazw i wyglądu statków kosmicznych oraz ubrań astronautów
  • przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów