STYCZEŃ- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
Categories :
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I. NADCHODZI NOWY ROK (02.-05.01.2024)
II. KARNAWAŁ (08.-12.01.2024)
III. SPORTY ZIMOWE I ZABAWY NA ŚNIEGU (15.-19.01.2024)
IV. DZIEŃ BABCI I DZIEŃ DZIADKA (22.-26.01.2024)
V. FERIE ZIMOWE (29.-11.02.2024)
Tydzień 1- Nadchodzi Nowy Rok
- dzieci poznają wybrane zwyczaje związane z żegnaniem starego roku i witaniem nowego;
- rozwijają umiejętność słuchania ze zrozumieniem;
- poznają czynności wykonywane w dzień i w nocy;
- dostrzegają rytm w następowaniu po sobie dnia i nocy;
- utrwalają nazwy dni tygodnia;
- poznają cechy pór roku i zjawiska ich rytmiczności;
- poznają nazwy miesięcy;
- doskonalą umiejętność logicznego myślenia;
- rozwijają sprawność manualną;
- poszerzają doświadczenia plastyczne;
- rozwijają umiejętność wypowiadania się na temat własnych upodobań i wyrażania własnego zdania;
- doskonalą umiejętność wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie;
Tydzień 2- Karnawał
- dzieci poznają znaczenie słów: karnawał, przebranie, ubranie;
- rozwijają umiejętność wypowiadania się na określony temat;
- utrwalają nazwy kolorów;
- doskonalą umiejętność przeliczania w zakresie 0-6;
- poznają pojęcie zero;
- rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową;
- poznają tradycję związaną z tłustym czwartkiem;
- rozwijają umiejętności wokalne i pamięć muzyczną;
- rozbudzają ciekawość poznawczą;
- rozwijają umiejętność zachowania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań;
Tydzień 3- Sporty zimowe i zabawy na śniegu
- dzieci poznają cechy zimowego krajobrazu;
- poznają zasady sportowego zachowania;
- utrwalają pojęcia: duży, mały;
- rozwijają umiejętność klasyfikacji;
- poznają właściwości śniegu i lodu;
- kształtują umiejętność wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości;
- rozwijają wyobraźnię;
- poznają wybrane utwory muzyki klasycznej;
- rozwijają sprawność fizyczną i kształtują prawidłową postawę ciała;
- rozwijają umiejętność zachowania estetyki pracy i porządku w miejscu pracy;
Tydzień 4- Dzień Babci i Dzień Dziadka
- dzieci poznają znaczenie słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych;
- utrwalają nazwy członków rodziny i poznają relacje ich łączące;
- rozwijają mowę poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych;
- rozwijają koncentrację na słowie czytanym;
- wskazują cechy charakteryzujące dzieci i osoby starsze;
- doskonalą umiejętność liczenia;
- biorą udział w eksperymentach;
- aktywnie uczestniczą w zabawach muzycznych;
Tydzień 5- Ferie zimowe
W TYM MIESIĄCU NAUCZYMY SIĘ WIERSZYKÓW I PIOSENEK NA DZIEŃ BABCI I DZIADKA.