STYCZEŃ- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

TEMATYKA TYGODNIOWA:

I. NADCHODZI NOWY ROK (02.-05.01.2024)

II. KARNAWAŁ (08.-12.01.2024)

III. SPORTY ZIMOWE I ZABAWY NA ŚNIEGU (15.-19.01.2024)

IV. DZIEŃ BABCI I DZIEŃ DZIADKA (22.-26.01.2024)

V. FERIE ZIMOWE (29.-11.02.2024)

Tydzień 1- Nadchodzi Nowy Rok

  • dzieci poznają wybrane zwyczaje związane z żegnaniem starego roku i witaniem nowego;
  • rozwijają umiejętność słuchania ze zrozumieniem;
  • poznają czynności wykonywane w dzień i w nocy;
  • dostrzegają rytm w następowaniu po sobie dnia i nocy;
  • utrwalają nazwy dni tygodnia;
  • poznają cechy pór roku i zjawiska ich rytmiczności;
  • poznają nazwy miesięcy;
  • doskonalą umiejętność logicznego myślenia;
  • rozwijają sprawność manualną;
  • poszerzają doświadczenia plastyczne;
  • rozwijają umiejętność wypowiadania się na temat własnych upodobań i wyrażania własnego zdania;
  • doskonalą umiejętność wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie;

Tydzień 2- Karnawał

  • dzieci poznają znaczenie słów: karnawał, przebranie, ubranie;
  • rozwijają umiejętność wypowiadania się na określony temat;
  • utrwalają nazwy kolorów;
  • doskonalą umiejętność przeliczania w zakresie 0-6;
  • poznają pojęcie zero;
  • rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową;
  • poznają tradycję związaną z tłustym czwartkiem;
  • rozwijają umiejętności wokalne i pamięć muzyczną;
  • rozbudzają ciekawość poznawczą;
  • rozwijają umiejętność zachowania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań;

Tydzień 3- Sporty zimowe i zabawy na śniegu

  • dzieci poznają cechy zimowego krajobrazu;
  • poznają zasady sportowego zachowania;
  • utrwalają pojęcia: duży, mały;
  • rozwijają umiejętność klasyfikacji;
  • poznają właściwości śniegu i lodu;
  • kształtują umiejętność wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości;
  • rozwijają wyobraźnię;
  • poznają wybrane utwory muzyki klasycznej;
  • rozwijają sprawność fizyczną i kształtują prawidłową postawę ciała;
  • rozwijają umiejętność zachowania estetyki pracy i porządku w miejscu pracy;

Tydzień 4- Dzień Babci i Dzień Dziadka

  • dzieci poznają znaczenie słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych;
  • utrwalają nazwy członków rodziny i poznają relacje ich łączące;
  • rozwijają mowę poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych;
  • rozwijają koncentrację na słowie czytanym;
  • wskazują cechy charakteryzujące dzieci i osoby starsze;
  • doskonalą umiejętność liczenia;
  • biorą udział w eksperymentach;
  • aktywnie uczestniczą w zabawach muzycznych;

Tydzień 5- Ferie zimowe

 

W TYM MIESIĄCU NAUCZYMY SIĘ WIERSZYKÓW I PIOSENEK NA DZIEŃ BABCI I DZIADKA.