KWIECIEŃ 2024-ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

Categories :

TEMATYKA TYGODNIOWA:

Tydzień 1: Jedziemy na wieś. (31.03.-04.04.2025)

Tydzień 2: Dbamy o naszą planetę. (07.-11.04.2025)

Tydzień 3: Wielkanoc. (14.-17.04.2025)

Tydzień 4: Ziemia krąży w kosmosie. (22.-30.04.2025)

 

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, ćwiczy czytanie różnych tekstów
  • Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania, wypowiada się logicznie i na temat
  • Poznaje nowe wyrazy i wykorzystuje ich w prawidłowym kontekście
  • Podejmuje aktywność poznawczą, poszukuje informacji w różnych źródłach
  • Rozwija myślenie przyczynowo–skutkowe
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H 
  • Doskonali sprawność manualną, grafomotoryczną
  • Doskonali słuch, mówi wyraźnie
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacjach użytkowych
  • Rozpoznaje znaki i symbole matematyczne: +, , =, <, >
  • Rozpoznaje, nazywa figury geometryczne
  • Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych
  • Określa położenie przedmiotów, operuje pojęciami związanymi z tym zagadnieniem
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych i innego rodzaju ekspresji twórczych
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Inicjuje zabawy konstrukcyjne z użyciem różnych materiałów
  • Koduje i dekoduje informacje
  • Posługuje się pojęciami związanymi z życiem zwierząt, w tym zwierząt hodowanych na wsi
  • Potrafi opowiedzieć, na czym polega praca rolnika i jakie prace są wykonywane na wsi, zna inne zawody wykonywane na wsi
  • Ma świadomość zagrożeń ekologicznych, zdaje sobie sprawę, że trzeba dbać o środowisko
  • Poznaje polskie zwyczaje wielkanocne oraz z innych krajów Unii Europejskiej
  • Swobodnie wypowiada się na temat Świąt Wielkanocnych
  • Jest zainteresowane zagadnieniami związanymi z kosmosem, planetami, gwiazdami
  • Poszerza słownictwo związane z kosmosem: satelita, teleskop, luneta, rakieta, prom kosmiczny, Układ Słoneczny

Nauczymy się piosenki pt. „Kolorowe pisanki”:

1. Skacze, skacze zajączek – hop, hop, hop.
Chciałby złapać jajeczko – och, och, och.
Jajko z góry ucieka – ach, ach, ach.
Nagle wpada do kosza – tak, tak, tak.

Ref. Będą piękne pisanki,
kolorowe kraszanki.
Niebieskie i czerwone,
kropkami ozdobione. /2x

2. Skacze, skacze zajączek – hop, hop, hop.
Złapał małe jajeczko – och, och, och.
Chwycił pędzel i farby – ach, ach, ach.
I maluje pisankę – tak, tak, tak.

Ref. Będą piękne pisanki…

Nauczymy się piosenki pt. „Wielkanocne życzenia”:

Na rzeżuchę wskoczył zając, już wesoło kica
i mazurkiem lukrowanym ciągle się zachwyca.

Ref. Nagle zjawił się kurczaczek nie wiadomo skąd,
życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.

Kurczak piórka swe nastroszył, żurku zakosztował
i pisankę w różne wzory pięknie pomalował.

Ref. Nagle zjawił się baranek nie wiadomo skąd,
życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.

Kurczak z lukru, baran z cukru, z czekolady zając
powpadały do koszyka, radośnie śpiewając.

Ref. Niech popłyną w świat życzenia do każdego z was.
Niech to będzie najpiękniejszy wielkanocny czas. /2×