marzec – zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Categories :

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I DBAMY O ZDROWIE (4.03.2024 – 8.03.2024)

II JAK DAWNIEJ BYŁO (11.03.2024 – 15.03.2024)

III PIERWSZE OZNAKI WIOSNY (18.03.2024 – 22.03.2024)

IV WIELKANOCNE TRADYCJE (25.03.2024 – 29.03.2024)

 

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I DBAMY O ZDROWIE (4.03.2024 – 8.03.2024)

  • doskonali samodzielne ubieranie się i rozbieranie;
  • poznaje podstawowe zasady zdrowego trybu życia;
  • wypowiada się na forum grupy;
  • rozpoznaje i odtwarza rytmy matematyczne;
  • nazywa części garderoby i dobiera ubrania stosownie do pogody;
  • segreguje elementy ze względu na kolor;
  • porównuje długość elementów;
  • przekłada jedną reprezentację liczbową na inną;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie;
  • uczy się rymowanek na pamięć;

II JAK DAWNIEJ BYŁO (11.03.2024 – 15.03.2024)

  • nazywa własne emocje;
  • doskonali umiejętność przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych;
  • analizuje i opisuje ilustrację;
  • zdobywa wiedzę na temat urządzeń elektrycznych;
  • odczytuje znaczenie symboli;
  • poznaje różne sposoby komunikowania się;
  • nazywa środki transportu;
  • przelicza na konkretach;
  • poznaje fakty dotyczące życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki;

III PIERWSZE OZNAKI WIOSNY (18.03.2024 – 22.03.2024)

  • uczestniczy w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie;
  • doskonali cierpliwość w czekaniu na swoja kolej w zabawie;
  • czerpie radość z obcowania z przyrodą;
  • poznaje charakterystyczne cechy wiosny;
  • rozpoznaje wybrane rośliny i zwierzęta;
  • poznaje warunki niezbędne roślinom do wzrostu;
  • zakłada i pielęgnuje uprawy;
  • słucha teksty literackie i wypowiada się na ich temat;
  • klasyfikuje elementy wg podanej kategorii;

IV WIELKANOCNE TRADYCJE (25.03.2024 – 29.03.2024)

  • rozwija sprawność dłoni i palców;
  • respektuje zasady podczas gier i zabaw;
  • poszerza wiedzę na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi;
  • porównuje liczebność zbiorów;
  • poznaje budowę jaja kurzego;
  • przeprowadza proste eksperymenty z jajkami;
  • rozpoznaje i nazywa wybrane figury geometryczne;
  • rozwija orientację w przestrzeni;
  • rozwija poczucie rytmu i umiejętności wokalne;
  • bierze udział w tradycji poszukiwania koszyczków wielkanocnych w ogrodzie przedszkolnym;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Pani wiosna”

 (słowa: Urszula Kozłowska,muzyka: Barbara Tartanus.)

  1. Idzie, idzie Pani Wiosna

cicho na paluszkach,

taka piękna i radosna

jak bajkowa wróżka.

Ref. Obudź się niedźwiadku już,

Wiosna jest tuż, tuż!

  1. Idzie Wiosna kolorowa,

ma w koszyku kwiatki.

Pragnie nimi obdarować

dzieci i niedźwiadki.

Ref. Obudź się niedźwiadku już,

Wiosna jest tuż, tuż!

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„ W marcu”

Raz śnieg pada, a raz deszczyk
Na jeziorze lód już trzeszczy
Błękit nieba lśni w kałuży
Bałwan w słońcu oczy mruży
Koniec zimy
Przerwa. Dzwonek
To nie dzwonek. To skowronek.