marzec – zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I DBAMY O ZDROWIE (4.03.2024 – 8.03.2024)
II JAK DAWNIEJ BYŁO (11.03.2024 – 15.03.2024)
III PIERWSZE OZNAKI WIOSNY (18.03.2024 – 22.03.2024)
IV WIELKANOCNE TRADYCJE (25.03.2024 – 29.03.2024)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I DBAMY O ZDROWIE (4.03.2024 – 8.03.2024)
- doskonali samodzielne ubieranie się i rozbieranie;
- poznaje podstawowe zasady zdrowego trybu życia;
- wypowiada się na forum grupy;
- rozpoznaje i odtwarza rytmy matematyczne;
- nazywa części garderoby i dobiera ubrania stosownie do pogody;
- segreguje elementy ze względu na kolor;
- porównuje długość elementów;
- przekłada jedną reprezentację liczbową na inną;
- aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie;
- uczy się rymowanek na pamięć;
II JAK DAWNIEJ BYŁO (11.03.2024 – 15.03.2024)
- nazywa własne emocje;
- doskonali umiejętność przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych;
- analizuje i opisuje ilustrację;
- zdobywa wiedzę na temat urządzeń elektrycznych;
- odczytuje znaczenie symboli;
- poznaje różne sposoby komunikowania się;
- nazywa środki transportu;
- przelicza na konkretach;
- poznaje fakty dotyczące życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki;
III PIERWSZE OZNAKI WIOSNY (18.03.2024 – 22.03.2024)
- uczestniczy w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie;
- doskonali cierpliwość w czekaniu na swoja kolej w zabawie;
- czerpie radość z obcowania z przyrodą;
- poznaje charakterystyczne cechy wiosny;
- rozpoznaje wybrane rośliny i zwierzęta;
- poznaje warunki niezbędne roślinom do wzrostu;
- zakłada i pielęgnuje uprawy;
- słucha teksty literackie i wypowiada się na ich temat;
- klasyfikuje elementy wg podanej kategorii;
IV WIELKANOCNE TRADYCJE (25.03.2024 – 29.03.2024)
- rozwija sprawność dłoni i palców;
- respektuje zasady podczas gier i zabaw;
- poszerza wiedzę na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi;
- porównuje liczebność zbiorów;
- poznaje budowę jaja kurzego;
- przeprowadza proste eksperymenty z jajkami;
- rozpoznaje i nazywa wybrane figury geometryczne;
- rozwija orientację w przestrzeni;
- rozwija poczucie rytmu i umiejętności wokalne;
- bierze udział w tradycji poszukiwania koszyczków wielkanocnych w ogrodzie przedszkolnym;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Pani wiosna”
(słowa: Urszula Kozłowska,muzyka: Barbara Tartanus.)
- Idzie, idzie Pani Wiosna
cicho na paluszkach,
taka piękna i radosna
jak bajkowa wróżka.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
Wiosna jest tuż, tuż!
- Idzie Wiosna kolorowa,
ma w koszyku kwiatki.
Pragnie nimi obdarować
dzieci i niedźwiadki.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
Wiosna jest tuż, tuż!
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„ W marcu”
Raz śnieg pada, a raz deszczyk
Na jeziorze lód już trzeszczy
Błękit nieba lśni w kałuży
Bałwan w słońcu oczy mruży
Koniec zimy
Przerwa. Dzwonek
To nie dzwonek. To skowronek.