WRZESIEŃ 2023- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I. POZNAJMY SIĘ. (01.09.- 08.09.2023)
II. W NASZYM PRZEDSZKOLU. (11.09.-15.09.2023)
III. JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI. (18.09.- 22.09.2023)
IV. BEZPIECZNI NA DRODZE. (25.09.- 29.09.2023)
I. TYDZIEŃ: POZNAJMY SIĘ.
- utrwalanie imion dzieci w grupie
- nawiązywanie relacji rówieśniczych, integracja grupy
- wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu
- ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- poznanie różnicy między pojęciami „wicher” i „wietrzyk”
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- czytanie globalne
- rozwijanie sprawności małej motoryki
- ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki
II. TYDZIEŃ: W NASZYM PRZEDSZKOLU.
- poznanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, rozwijanie szacunku do nich oraz do ich pracy
- rozwijanie sprawności ruchowej
- poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw
- rozwijanie sprawności manualnej
- poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przedmiotach używanych w łazience
- doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, przeliczania sylab
- rozwijanie zainteresowań badawczych
- rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki
III. TYDZIEŃ: JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI.
- poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc
- kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób
- wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
- wzmacnianie wiary we własne możliwości
- poznanie innych form imion dzieci z grupy
- ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej
IV. TYDZIEŃ: BEZPIECZNI NA DRODZE.
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze
- poznanie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu, podawanie ich nazw, rozwijanie umiejętności klasyfikacji
- rozwijanie sprawności manualnej
- poznanie różnych dźwięków z otoczenia, kształcenie słuchu muzycznego
- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
Nauczymy się piosenki pt. „Przedszkole drugi dom”
1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.
2. Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
lecz na mnie auto czeka i miś.
W co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę tam co dzień…
3. Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień…
Nauczymy się wierszyka pt. „Przejście przez jezdnię”
By przez jezdnię przejść bezpiecznie,
zatrzymaj się przed przejściem koniecznie.
Popatrz w lewo, potem w prawo,
w lewo jeszcze raz- no brawo!
Gdy już wszystko masz sprawdzone,
możesz przejść na drugą stronę.